google-site-verification=TVvhgHviCcnl1VsYwyozbFgxTn7CqKuRKdfvkC77-3g v=spf1 include:mailgun.org ~all

FAQ

Ofte stillede spørgsmål - FAQ


Herunder finder du de spørgsmål jeg oftest får af jer, søde kunder.
Jeg har forsøgt at svare på rigtig mange af dem, men skulle du alligevel have et spørgsmål, der ikke findes svar på herunder, så sig endelig til, så jeg kan hjælpe dig – helst via mail info@maskefabrikken.dk
 

Jeg har forsøgt at ringe, men du tager ikke telefonen? Og du har ikke telefonsvarer?
Hvis jeg har kunder i butikken tager jeg ikke telefonen. Det gør jeg heller ikke når jeg har fri.
Jeg foretrækker altid at du kontakter mig via e-mail. Jeg er ret hurtig til at svare (synes jeg selv), og det giver mig luft til at tage henvendelserne når det passer ind mellem alle mine andre opgaver. Derudover har jeg mulighed for at hjælpe dig bedre, da jeg bedre kan forberede mig, undersøge og overveje dine spørgsmål.
Telefonsvareren er valgt fra, da jeg skønner aflytning og besvarelser på den ville tage alt for lang tid, når jeg er så hurtig på mail :-)


Opskrifter

Hvis jeg bestiller en opskrift, bliver den så sendt på mail?
Ja - hvis det du har bestilt et en PDF download opskrift.
Det fremgår i varebeskrivelsen om den opskrift du har bestilt er en PDF Download opskrift, eller om det er en opskrift, der er printet på papir, som bliver sendt til dig.
Du modtager automatisk et link til den købte PDF-opskrift i din indbakke, hvis det er en downloadopskrift du har købt.
Opskrifter fra PetiteKnit og Spektakelstrik kan IKKE købes som download hos mig – jeg har ikke rettighederne til at sælge dem elektronisk, desværre.

Kan du ikke scanne opskrifter ind til mig og sende via mail?
Nej, det er ulovligt at kopiere/scanne/fotografere eller på anden måde gengive opskrifter. Jeg har desværre ikke rettigheder til at sælge alle opskrifter elektronisk.


Bestilling i webshoppen

Jeg har bestilt en ordre, men jeg gerne have noget mere med - kan jeg det?
Jeg kan desværre ikke tilføje yderligere til din ordre, da jeg ikke kan hæve yderligere fra din konto end det beløb, du i første omgang har godkendt.
Hvis din første ordre endnu ikke er afsendt herfra kan du dog altid foretage endnu en bestilling og skrive i kommentarfeltet, at ordrerne skal sendes samlet.
Send gerne en mail til info@maskefabrikken.dk, så jeg ikke misser det.
Husk at angive ordrenummer på den første ordre. Herefter sender jeg ordrerne sammen og sørger for, at du kun betaler fragt én gang.
 
Får jeg fri fragt?
Ja! Jeg giver fragten når køber for 499,- kr eller derover.
Fri fragt gælder kun for levering til nærmeste GLS pakkeshop i Danmark.

Kan jeg ændre i min bestilling?
Jeg kan ændre i din ordre så længe den endnu ikke er sendt herfra.
Så snart den er behandlet og afsendt vil du modtage en mail, og der kan ikke længere ændres i ordren.
Jeg sender pakker alle hverdage – de bliver hentet af GLS ved middagstid.
 
Får jeg samme indfarvning som i sidste ordre?
Der bliver ikke registreret, hvilken indfarvning, jeg sender afsted til dig - så står der ikke skrevet noget i kommentarfeltet på ordren pakker jeg bare den indfarvning der ligger på hylden.
 
Kan jeg bestille en bestemt indfarvning?
Jeg kan ikke garantere, at jeg har bestemte indfarvninger på lager.
Hvis du ønsker en bestemt indfarvning, så spørg først – helst via mail: info@maskefabrikken.dk
 
Farven ligner ikke varianten på webshoppen
Det er ret svært at fotografere farver!
Derudover kan farverne kan ændre sig fra indfarvning til indfarvning. Farverne kan også se forskellige ud ift. indstillingerne på skærmen på din computer/tablet eller telefon. Jeg tager ikke nye billeder, når der kommer nye indfarvninger, og det gør leverandørerne af garnet heller ikke.
 

Levering

Hvornår afsendes min pakke?
Jeg afsender pakker hver dag kl. 11.30 - 12.00.
Har du bestilt din ordre inden da, vil du i langt de fleste tilfælde modtage din pakke dagen efter.
Dog kan der være enkelte tilfælde, hvor leveringstiden vil være på 2 dage.

Hvor befinder min pakke sig?
Du kan altid følge din pakke ved at klikke på det link, jeg har sendt til dig.
Du finder linket i den mail, du har fået, som som bekræfter afsendelsen af din pakke.
Du kan også altid søge efter den her: https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke. GLS vil fortælle dig, hvornår din pakke er klar til afhentning via den e-mail og mobilnummer, du opgav ved bestillingen.

Jeg har ikke fået en mail om at min pakke kan hentes?
Tjek først dit spam-filter. Der havner mails fra GLS desværre ofte. Hvis du stadig ikke kan finde den, så send mig en mail på info@maskefabrikken.dk med dit ordrenummer, så slår jeg pakken op og videregiver oplysningerne om den til dig.

Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?
Hvis du har foretaget en ordre, men ikke har modtaget en ordrebekræftelse indenfor kort tid, skyldes det højst sandsynligt, at der er tastefejl i din e-mail adresse.
Det sker fra tid til anden og du er meget velkommen til at kontakte mig når det sker - så hjælper jeg.

Der mangler noget i min pakke - hvad gør jeg?
Der sker en sjælden gang imellem en smutter, når ordrerne pakkes. Du skal selvfølgelig have alle de varer, du har bestilt, så skriv til mig på info@maskefabrikken.dk, hvis noget mangler i din pakke, så jeg kan få rettet fejlen.
 
Kan jeg afhente pakken i butikken?
Ja, det kan du godt. 
Der bliver afsendt en mail eller SMS, når din pakke er klar til afhentning – med tidspunkter hvor du kan hente din pakke i butikken på Søndergade 19, 8464 Galten.
 
Kan jeg få sendt min ordre med alm. brev?
Jeg sender ikke pakker med Post Nord, da din ordre er meget længere undervejs, og så er den er heller ikke sporbar.
Da det er mit ansvar at pakken når frem til dig, er det meget vigtigt for mig at den kan spores.
 
GLS har sendt min pakke til en pakkeshop selvom jeg har bestilt hjemmelevering
For, at være helt sikker på at pakken ikke ryger i en pakkeshop skal du udfylde en fuldmagt, så du kan få GLS til at sætte pakken et aftalt sted.
Udfyld fuldmagten HER

Betaling

Er min ordre gået igennem?
Når du har færdiggjort bestillingen af en ordre, vil du lande på kvitteringssiden, hvor der står "Tak for din bestilling". Kort tid efter vil du modtage en ordrebekræftelse.
Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse, men været på kvitteringssiden, kan der være tale om en fejl i den email adresse du har indtastet eller lignende.
Tag endelig kontakt til mig hvis du er tvivl - så ordner vi det.

Kan jeg bestille via telefonen eller mail?
Jeg tager helst ikke imod ordrer via telefon eller mail. Det skyldes, at salg via webshoppen er langt mere sikkert og at jeg ikke har bemanding til at håndtere mange ordrer den vej.

Returnering / Ombytning

Hvor lang fortrydelsesret har jeg?
Du har 365 dage til at returnere dit køb - dog kun 14 dage for udsalgsvarer og udgåede varer. En forudsætning for dette er selvfølgelig, at varen er intakt og i god stand og ikke lugter af hverken tobak, parfume, kæledyr eller mados. Derudover skal varens eventuelle emballage eller indpakning også være ubrudt. Jeg har også brug for dit ordrenummer, så jeg ved hvor jeg skal betale pengene tilbage til.

Hvad gør jeg hvis der er fejl i de produkter, jeg har modtaget?
Reklamationsretten dækker varer, som er fejlbehæftet ifølge gældende dansk forbrugerlovgivning. Ønsker du at reklamere fejl på en bestilt vare, skal du kontakte mig så hurtigt som muligt efter du har opdaget fejlen. Reklamationer som skabes inden for to måneder fra det tidspunkt fejlen er opdaget anses altid som indberettet i tide. Du har 3 års reklamationsret som forbruger.
Jeg dækker selvfølgelig returfragten ved godkendte reklamationer. Men kontakt mig først, så vi aftaler hvordan vi bedst klarer reklamationen.

Kan jeg bytte mine varer og hvad koster det?
Du er altid velkommen til at bytte varer, du har købt hos mig, til andre varer.
Du returnerer de varer, du ikke vil have alligevel – husk at vedlægge ordrenummeret og at fortælle mig, at der kommer en returpakke. Derefter lægger du en ordre i webshoppen på de varer du ønsker i stedet.
Du afholder selv udgifterne for returnering af varerne.

Hvornår får jeg pengene tilbage for returnerede varer?
Det tager et par dage for posten at levere pakken til mig, og derefter yderlige 1-2 dage for mig at behandle returpakken. HUSK altid at vedlægge en seddel, der fortæller os hvad formålet er med forsendelsen samt at angive dit ordrenummer.
Jeg refunderer pengene til det samme betalingskort, som betalingen af ordren er foretaget med.

Hvordan returnerer jeg varer og hvad koster det?
Du vedlægger en seddel, der forklarer formålet med returneringen (ombytning, returnering etc.), i pakken. Husk at angive ordrenummeret, så jeg ved hvem pengene skal retur til.
Herefter sender du varerne til nedenstående adresse. Udgifterne for returneringen afholder du selv.
Pakken skal sendes med omdeling til erhverv med enten GLS eller Post Nord (pakker sendt til Pakkeshop bliver ikke afhentet). 

Maskefabrikken
Nørrevænget 8
8464 Galten

 

Hvornår betaler du fragten, og hvornår gør jeg?
Jeg giver fragten, hvis du køber for mere end 499,- i webshoppen.
Ellers betaler du det meste af fragten (jeg giver et tilskud, så du kun betaler 39,-).
Vælger du hjemmelevering betaler du selv.
Hvis du skal returnere noget, er det for egen regning. Jeg har desværre ikke mulighed for at betale for fragten, med mindre det er mig har lavet en fejl. Nogle store butikker med mange pakker og derfor rigtig gode fragtaftaler tilbyder deres kunder dette, men jeg er desværre for lille til at det er en mulighed for mig at tilbyde den service til dig.

Fandt du dit svar?
Ellers er du velkommen til at kontakte mig på info@maskefabrikken.dk