google-site-verification=TVvhgHviCcnl1VsYwyozbFgxTn7CqKuRKdfvkC77-3g v=spf1 include:mailgun.org ~all

Handelsbetingelser

Disse betingelser er godkendt af e-mærket

 

Sådan handler du

For at foretage et køb i webshoppen, skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.

4. Godkend mine handelsbetingelser og persondatapolitik.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos mig. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Du har som forbruger altid to års reklamationsret på den vare, du har købt. Fristen løber fra leveringsdatoen. Det er en forudsætning, at den fejl, du vil klage over, var til stede på købstidspunktet, eller at årsagen til den var til stede på købstidspunktet. Fejlen kan altså godt vise sig senere, når du har brugt varen en tid. Følger forbrugeren/køberen ikke de anvisninger, som der er givet af producenten, så bortfalder reklamationsretten, såfremt det har skadet varen.

 

Klag hurtigt

Hvis du opdager en fejl ved varen, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få fejlen afhjulpet. Hvis du klager inden for to måneder, fra du opdager fejlen, er det altid inden for rimelig tid. Hvis varen er blevet skadet under transporten, bedes du klage med det samme, da det letter din reklamationssag betydeligt, og gør det nemmere for dig at bevise en transportskade.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Maskefabrikken på mailto:info@maskefabrikken.dk eller tlf. 42737874.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.

Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Køberens ret, hvis varen har en fejl, som sælgeren er ansvarlig for

Hvis varen har en fejl, som Maskefabrikken er ansvarlig for, kan du få varen repareret, eller du kan få en ny vare. I visse situationer kan du få et afslag i prisen, eller du kan få dine penge tilbage. Afhjælpning af en fejl skal ske inden for rimelig tid, og det skal være uden udgift og unødig ulempe for dig. Maskefabrikken betaler eventuelle rimelige transportudgifter.

 

Maskefabrikkens ret, hvis varen har en mangel, som Maskefabrikken er ansvarlig for

Maskefabrikken har ret til at undersøge varen og tage stilling til din klage. Hvis du kræver at få pengene igen eller et afslag i prisen, kan Maskefabrikken afvise dit krav, hvis jeg i stedet inden for rimelig tid tilbyder dig at vælge mellem en reparation og en ny vare. Når du har valgt, kan Maskefabrikken igen afvise dit valg, hvis det er uforholdsmæssigt dyrt for Maskefabrikken.

 

Husk at gemme din kvittering

Det er dig, der skal bevise, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad du har betalt for den. Gem derfor din kvittering i mindst de to år, hvor reklamationsretten gælder. Fristen løber fra du, eller den person, du har udpeget, modtager varen.

Varen sendes til:

Maskefabrikken

Nørrevænget 8

8464 Galten

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, hvis jeg skal tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Maskefabrikken modtager hverken pakker uden omdeling eller per efterkrav.

 

 

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

De samme regler gælder, som hvis du købte som privatperson.

 

Fortrydelsesret

Hos Maskefabrikken har du som køber/forbruger 365 dages* fortrydelsesret - (* dog kun 14 dage for udsalgsvarer og udgåede varer – dvs. varer til tilbudspris).

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage* efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du skal utvetydigt meddele Maskefabrikken, at du fortryder købet indenfor 365* dage. f.eks. via email til info@maskefabrikken.dk. Det er ikke nok at nægte at modtage varen eller returnere den, uden samtidig at give besked. Du bedes vedlægge retursedlen i slutningen af dette dokument, eller dit ordrenummer, når du sender noget tilbage til mig. Du skal desuden betale, hvis varen er forringet ved returnering. Bliver pakken væk under returnering, er det dit ansvar som køber.

 

Fortrydelse ift. filsalg

Hvis du har købt en fil til download bortfalder din fortrydelsesret. Dvs. at du ved at godkende din bestilling af en fil, ikke har de normale 365 dages fortrydelsesret.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryderen del af dit køb. Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

 

Returnering

Som køber har du 14 dage til at sende varen retur efter du har givet meddelelse om at du har fortrudt et køb. Du kan fortryde dit køb i 365 dage*. Køber skal betale evt. omkostninger for forsendelse af returvarer, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Sendes returvaren pr. efterkrav forbeholder Maskefabrikken sig retten til at nægte at modtage forsendelsen.

 

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til mig, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger mig for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er begyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du hermed mister din fortrydelsesret.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den egentlig i brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter jeg den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kan risikere kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Er varen værdiforringet, fratrækker jeg det beløb, du hæfter for. Jeg refunderer alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor jeg har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Jeg tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Jeg kan tilbageholde betalingen indtil jeg har modtaget varen, med mindre du sender mig dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Maskefabrikken

Nørrevænget 8

8464 Galten

Du kan også fortryde købet ved at give mig besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse efter nærmere aftale. Jeg modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt per efterkrav.

 

Levering

Levering sker med GLS. Jeg sender løbende og i de fleste tilfælde vil leveringen ske indenfor et døgn efter afsendelse. Har du ikke modtaget varen indenfor 3 hverdage efter afsendelse, så kontakt mig venligst, og jeg undersøger, hvor pakken er.

Der kan være perioder, hvor Maskefabrikken har længere leveringstid, men det vil være oplyst i forbindelse med købet. Normal leveringstid med GLS er 1-3 hverdage i Danmark, når varen er afsendt. Den samlede leveringstid med afsendelse og levering er som hovedregel 2-3 hverdage.

Der må påregnes længere leveringstid, hvis man skal have sendt sin pakke udenfor Danmarks grænser. Jeg gør opmærksom på, at der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer - dette sker sjældent og oftest op til store forbrugs-højtider som fx Black Friday og Jul. Hvis den pakkeboks/pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop.

 

Hvornår overtager køberen ansvaret for forsendelsen

Du overtager ansvaret for varen, når du får den leveret. Hvis du fortryder dit køb, har du ansvaret for varens stand, indtil den når retur til Maskefabrikken. Det betyder, at du må forvente at skulle betale, hvis varen bliver skadet eller forsvinder, inden den når frem til sælgeren, selvom det ikke er din skyld.

 

Betaling

Det er muligt enten at betale med Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard Debit, Mastercard Credit, Maestro, JCB, Diners, American Express og MobilePay.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Afregning sker ved afsendelsen af varerne - beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39,- kr.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2000 kr. Beløb over 2000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: http://www.viabill.com/kredit

 

Gebyrer

Der er nul kroner i gebyr på betalingskort både danske og internationale, samt med MobilePay.

 

Leveringsomkostninger

Maskefabrikken sender sine pakker med GLS.

Det er fragtfrit, hvis man køber for over 499 kr. uden omdeling til nærmeste GLS pakkeshop.

Vil man have varerne sendt som pakke med omdeling, koster det 69,00 kr. i Danmark med GLS.

Køber man for under 499 kr. koster en pakke med GLS 39,00 kr. uden omdeling i Danmark.

 

Persondatapolitik

Jeg har brug for følgende oplysninger, når du handler hos mig:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Jeg registrerer og videregive dine oplysninger til Pakkelabels.dk, som er dem, der står for registreringen af forsendelserne, for at kunne levere varen til dig.

Persondataene registreres hos Maskefabrikken og opbevares i 5 år, hvorefter de slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige hos Maskefabrikken er Rebecca Rye Brandt.

Som registreret hos Maskefabrikken, har du altid ret til at sende dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@maskefabrikken.dk

Yderligere information om dine rettigheder som forbruger kan findes på følgende sider: http://ec.europa.eu/odr

http://www.forbrug.dk

http://www.eu-oplysningen.dk/emner/EUrettigheder/forbrugerrettigheder/

http://www.forbrugerombudsmanden.dk

 

Cookie-politik

Se min Cookie-politik her.

 

 

Fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Maskefabrikken.dk

Nørrevænget 8 

8464 Galten

e-mail: info@maskefabrikken.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer: _____________________________________________________________________________________

Bestilt den: ____________________________         Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: _____________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ________________________________________________________________

Dato: ________________________________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 17. oktober 2024